FAQ

Hieronder vind je de vaakst gestelde vragen. Heb jij nog een andere vraag? Neem gerust contact op met ons.
Hoe maak ik een onderhoudsafspraak bij Kia Beguin Brugge?
Je kan een afspraak maken voor het onderhoud van uw Kia wagen bij Beguin Brugge op de volgende manieren:
  1. Via de website: vul het contactformulier in met uw gegevens.
  2. Via mail: mail uw gegevens en mogelijke data/uren door naar werkplaats@kiabrugge.be.
  3. Via telefoon: bel +32 50 32.26.48 om direct een afspraak vast te leggen.
Wij helpen u graag zo snel mogelijk verder.
Wanneer moet ik op onderhoud komen?

Dat hangt af van uw model en motorisatie. De meeste wagens moeten minstens één keer per jaar binnen komen of elke 10.000 - 15.000 - 20.000 kilometer, wat het eerst wordt bereikt. Een aantal modellen en motorisaties moeten minstens één keer per twee jaar langskomen of elke 30 000 kilometer, wat het eerst wordt bereikt.

U vindt deze informatie terug in uw onderhoudsboekje of u neemt gewoon contact op met Kia Beguin Brugge indien u het niet goed weet.
We raden sowieso wel aan om jaarlijks een afspraak te maken voor een corrosie controle, ook al moet u nog niet op onderhoud.

Moet ik naar een officiële Kia verdeler gaan voor onderhoud?
Kia Belgium beveelt ten strengste aan het onderhoud van uw wagen te laten doen door een erkende Kia verdeler. Uw erkende verdeler beschikt over de gepaste infrastructuur, diagnoseapparatuur en opleiding om uw wagen in beste conditie te houden. De garanties gelden enkel wanneer u naar een erkende Kia verdeler gaat voor onderhoud.
Kan ik in de garage blijven wachten tijdens mijn onderhoud/herstellingen?
Tuurlijk! Wij hebben een gezellige wachtruimte voorzien van gratis water en koffie EN wifi.
Best wel vragen hoelang uw onderhoud/herstellingen zullen duren zodat u niet onverwacht lang moet wachten.
Is de fabrieksgarantie ook geldig bij een andere verdeler dan diegene waarbij ik de wagen heb gekocht?
De fabrieksgarantie is geldig bij alle erkende Kia verdelers. Indien u dus bijv. verhuist, dan kan u terecht bij een andere erkende Kia verdeler voor onderhoud, herstelling en garantie van uw wagen.
Ik koop een tweedehands Kia. Is de 7 jaar fabrieksgarantie nog geldig?
De fabrieksgarantie van Kia is overdraagbaar van eigenaar. Indien de fabrieksgarantietermijn nog niet is afgelopen, is de fabrieksgarantie nog steeds geldig en indien de vorige eigenaar de nodige jaarlijkse onderhoudscontroles tijdig heeft laten uitvoeren.
Wat te doen bij panne?

Hulp nodig? Bel Kia Assistance op +32 2 729 69 79 voor bijstand. Hou volgende informatie bij de hand:

  • Chasissnummer + nummerplaat van uw Kia
  • Uw exacte locatie
  • Uw naam en adres, datum van inschrijving
  • Telefoonnummer waarop u te bereiken bent
  • Korte beschrijving van het probleem
Kan ik een vervangwagen krijgen?

Wij hebben vervangwagens ter beschikking, gelieve dit specifiek aan te vragen wanneer u een afspraak vastlegt bij de garage. Tijdens betalende interventies zoals een onderhoud of herstelling betaalt u 20,60 euro per dag (ex btw) voor een huurwagen, tenzij dit in uw onderhoudscontract inbegrepen is. 

Ik ben de gebruikshandleiding / het garantieboekje / het Kia Assistance boekje van mijn wagen kwijt. Waar kan ik een nieuw exemplaar krijgen?
U kan bij Kia Beguin Brugge het ontbrekende boekje tegen betaling bestellen of een digitale versie (in pdf-formaat) aanvragen.
Waar kan ik een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest (GVA) krijgen?
U kan een duplicaat van een GVA (gelijkvormigheidsattest) bestellen bij Kia Beguin Brugge tegen betaling. Een GVA voor een ingevoerde wagen dient u te vragen in het land van herkomst.
Kan een lichte vracht terug omgezet worden tot personenwagen?
Een wagen in lichte vracht uitvoering kan terug worden omgezet tot personenwagen. De wagen moet voldoen aan de technische voorschriften voor personenwagens en moet voorzien zijn van de juiste documenten. U kan een aangepast GVA bestellen bij Kia Beguin Brugge tegen betaling.